BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
Salam Pictures, Images and Photos

Wednesday, July 29, 2009

HOW TO MAKE 12PAGES NOTES BECOME ONLY ONE PAGE??


SALAM...


haha...camano tu... 12 muka surat, nak dijadikan 1 muka surat jek? buleh ke? ntah ape jadik rope nota tu..haha..
haaa....tu subjek evidence, lusa aku dan rumet kena present.. x banyak, 12muka surat jek..cuma duk buntu, mode of presentation tu camane.. Prof ckp wat ringkasan ats kertas mahjong pun ok..humm..tp, x minat la kertas2 mahjong ni..hehe.. so, aku n rumet decide nak lakar je atas whiteboard sebelum present..hehe
so, bygkan camane ropenye 12muka surat nota, aku dn rumet jadikan 1 muka surat je..haha.. camner tu? alaa...buat mind map la..huhu
tgk gambo bwh ni..ni la rope mind map tu... ape rope pon aku tatau la..

tapi, sungguh aku ckp...tgk mind map ni dgn teliti...mudah je faham dan ingat... x caye? try la..


bawah Evidence ada cabang definition, objects, principles, major functions, structure, arrangement in Evidence Act dan kinds of Evidence.

~Cabang definition tu ada 5- Blackstone, Bentham, Stephen, Taylor dan Phipson.

~Cabang objects tu ada 3- prevent laxity, helps court dan assess value.

~Cabang principles lak ada 4- section 5, section 60, be given in all cases dan cross examine.

~Cabang major functions ada 2- Facts to be proved (ada 4- testimony, hearsay, documentary, fact) dan facts no need to be proved (ada 3- section 56, section 57 dan section 58).

~Cabang structure lak ada 3- section 5-55, section 56-100, section 101-167.

~Cabang Arrangement of Evidence Act lak ada 3 - Part I, Part II, Part III.

~Cabang Kinds ada 5- Direct & Circumstantial, Direct & Hearsay, Documentary Hearsay, Oral & Documentary, dan Real & Personal.

* Tiap-tiap kinds tu plak ada cabang masing2...haaaaa....bercabang2..mwahaha..


korang layan je laaa ek post aku kali ni....rasa skali ke"blur"an aku nih...huhu
camno nok present nih.. dear classmates, korang jgn byk tanya taw! kan suma dh pandai..hehe.. kalo byk tanya i tny u all balik tyme u all present taw! :)

2 comments:

aza_idyllix said...

woooo trigt plak time sekolah dlu hahaha..same situation ekekee

aiShah_sOfeaTJ@katoJie said...

hehehe....suma studen lalui perjalanan yg sama..walaopon x serupa..huhu