BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
Salam Pictures, Images and Photos
Showing posts with label him.... Show all posts
Showing posts with label him.... Show all posts

Monday, May 7, 2012

107 days to go :)

Assalamualaikum!

Berseorangan di ofis today membuatkan pikiranku melayang2 pikir my  big day soon to come! he he

Excited ke? ntah *cehh..malu la teww.. ha ha

Meh wat checklist la kejap.

Tukang masak- ok book dah.
Kanopi meja kerusi- book dah. Bulan 7 dtg ukur kwsn.
Pelamin/hiasan bilik/baju2- book dah. Bulan 7 jugok dtg tgk2 rumah.
Bunga telur tetamu- order dh..
Cenderahati tetamu laki2. Separuh dh beli separuh lagi dh order.
Kek- ok book dah. Bulan 7 nanti jumpa cik adik pembuat kek itu.
Kad kawen shantek- ok book dah.

Kad kawen sedikit shantek- ntah. orgnye x e-mail2 pn lagi quotation. haihh
Bekas cenderahati tetamu laki2- ownmade. aiyarkk.. lagi 400pcs ni sempat ke idak ni haihh
Bekas cenderahati tetamu wanita- dok cari lagi.
Bekas cenderahati tetamu spesel- dok cari lagi.
Cenderahati tetamu wanita & spesel- dok cari lagi . (xtahu nok bagi gape wehh)
Hadiah hantaran- baru ada 3 benda. lagi 3 benda belum ada. kat KT xdok la.. tskkk
Bekas nak buh hantaran & gubahan- xdok lagi..huwaa.. nok cari mane eh? sape ade idea. nk bekas yg re-usable,cantik yet murah/affordable.


hailaa. nampaknya saye akan mula bizi bulan 7 nanti. ouch.. x sukanya. bleh x bahagi sama rata kebizian itu pada bulan 5, 6 dan sebahagian bulan 7. Sebab bulan Ramadhan saya nk bizi buat kuih raye plop.  ngeee :D

ok..memang kena bahagi sama rata.

rasanya eloklah begini kot:

Bulan 5:
Kad kawen sedikit shantek
Bekas cenderahati tetamu laki2

Bulan 6:
Bekas cenderahati tetamu wanita
Bekas cenderahati tetamu spesel
Cenderahati tetamu wanita & spesel
Hadiah hantaran lagi 3 benda
Bekas nak buh hantaran & gubahan

Bulan 7: Apoiment kanopi/pelamin/kek

wooo..bulan 6 padat tuh. tape tape. sebab semua tu satu tempat aje. ke mana kita? Nilai? Jalan TAR? Sogo? Rantau Panjang? KB? or Kuantan? hmmmmm.. cuti oh cuti

Inilah realitinya. Berbulan2 masa dihabiskan hanya untuk event sehari. Allahumma yassir. Semoga segala usaha dan tindakan yang diambil dipandang oleh-Nya.

Apa2 pun, mesti mau ingat: elak membazir. Sebab lepas kawen laaagi banyak mau pakai uang. tau. tau.


peace (^^)v

Friday, April 2, 2010

~rindu Padamu~

Tiada sehari yang berlalu
tanpaku mengingatimu..
rindu
padamu
kusentiasa mendambakan
kasih dan sayangmu

semalam aku bermimpi
di dalam hujan ku berlari
berlari
mencari
memanggil namamu
namamu yang sempurna

ku harap
dan ku berdoa
semoga dapat
bersua denganmu

tiada kata
yang dapat menggambarkan
perasaan yang kualami
cintaku ini tiada berbelah bagi
cinta yang suci
dan abadi

ad'u ilar-rahmaani
arju an la tinsani
fi kullil
awqaati
nafis wa fuaadi
laka yaa maaliki

apakah aku diterima
atau kau kan membiarkan saja
kerana
kuberdosa
jangan biar kuterhina
kumerayu padamu

p/s: thanks WSF for dedicated this song to me <3 [Yassin's song]


Monday, March 22, 2010

happy birthday to him...

Salam..

lama x menjengahkan diri ke blog kesayangan i ni...very busy lately...dan laptop plak wat hal..semput2 asimen land hampir ke penghujung ayat, tetibe laptop mengong..aiyakk..hmpir nangis dibuatnye..huu

skg, laptop berada di tgn cik abg..seb bek ade tkg nengok2 laptop f.o.c ...hehe

laa ni duk menaip blog ni guna laptop housemate jap..

humm..alhamdulillah...syukur ats segala kurniaaNya..atas segala nikmat yg masih diberikan kesempatan untuk aku merasainya...nikmat iman dan Islam..

memikirkan masa depan..lidah jadi kelu...dan celaru...namun, memikirkan apa yg dah aku lalui pada masa lalu, pada masa ini..setinggi kesyukuran kupanjatkan kepadaNya...

jgn keliru apa yg aku maksdukan tentang masa depan...might be other things, but the main thing is....pertaining to my course...

...cita2 yg kabur....

tapi, sebagai seorang Muslim yg beriman, yg percaya kepada Qada' dan QadarNya...aku harus akur....pasti ada hikmah di sebalik semua ini..segalanya di dalam percaturan dan aturan Tuhan...

sekurang2nya ini cabaran buat aku, utk tidak hanya menyerah pada nasib..tidak hanya berputus asa...pabila satu pintu tidak ada harapan utk dibuka..pasti ada pintu2 yg lain...bukan begitu...? soalnya mahu atau tidak mahu mencuba pintu2 yg lain shj....

atas dasar percaya pada Qada' dan qadarNya...maka aku harus yakin dan percaya bahawa rezeki itu ada di mana mana....

bukan mereka yg menentukan hala tuju hidup kita..

mungkin rezeki aku, dan shbt2 seperjuangan yg lain bukan di bidang ini. mungkin ada bidang lain yg lebih memerlukan aku dan yg lain....

minta jauh dr ada perasaan menyesal dalam hati..minta jauh dr ada rasa buang masa di sanubari...minta jauh semua itu...

kerana menuntut ilmu kerana mencari redha Nya tidak ada istilah buang masa...

aku dan kalian smua selamat insyaAllah, selagi mana menuntut ilmu bukan semata2 utk mendapat pekerjaan yg di idamkan...bila mana tidak ada harapan utk mendpt apa yg di impikam, aku minta shbt..usah dianggap perjuangan kita selama hampir 6 thn ini, suatu yg sia-sia...jgn..jgn sesekali berfkiran sebegitu shbt...

hum....nmpknya ak dh lari dr tajuk asal entry ak kali ni..
sekadar luahan perasaan, utk ak ingtkan diri ak sendiri sesungguhnya hidup tidak berakhir di sini...pasti ada rezeki di bhgian lain yg kita x nmpk lagi....

dun simply confine ourselves to one single thing..dare to move or create other opportunities!

dan kembali pada tajuk entry ku...

i wish u Happy 25th Birthday WSF. Moga sukses selalu. terima kasih ats segalanya. love always!

Friday, September 4, 2009

أيام وليالي

أيام وليالي زاحفة إلينا
بين ثناياها إشراقات
فأيامها بركات
وساعاتها دعوات
وقرآن وصلوات
واعتكاف وخلوات
إنّه - رمضان
بلّغك اللّه
الشهر وأجرى فيه
حسناتك مجرى النهر
وأسعدك مدى الدهر
تذكر دائما
وانقشها علي قلبك ما دامت حيّا

-كن لله كما يريد
يكن لله فوق ما تريد

الكل يريدك لنفسه
إلا
الله يريدك لنفسك

"كلّ عام وأنتم بخير "

*******************

-شكرا لك أخي محبوب