BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
Salam Pictures, Images and Photos

Wednesday, January 14, 2009

pasir mas?? =)

salaam...

hehe...rase nk tergelak lagi la...adehhh...

tp sblum tu, nk cite pasal perkara yg menensenkan aku pepagi tadi... huh. smalam dpt asimen Trusts, 5 cases, kena review... so, pg td, kul 9 gi library... tp, keciwanya, dari 5 kes, cuma jumpa 1 kes, tu pun sebab Malayan Law Journal.. yg len xdA..=( so, xpe lah...better ada jugak satu drpd nothing... so, nk ftostat la... naseb baek kad fotostat aku ada belen 24 lai lg, so cukup lagi la untuk fotostat... masuk bilik fotostat, haa..nasib baik mesin elok... tekan skali...kuar cantik... nk tukar page laen...aik...awat lampu merah nyala ni..? add toner?? ish...time ni la mesin ni nk wat masalah... tensionnye!!! dahla kes laen xda,ada satu pun xleh fotostat jugak..

xpe2...mebi bilik fotostat satu lagi ok kot... dahla agak jauh, aku gi la jugak...xkan nak balik tgn kosong, ye dak?? dahla library ni jauh, sesia je kalu dtg cni xdpt pape... pegi bilik fotostat satu l, baruuuu je nak masukkan kad fotostat, tgk2, lampu merah nyala jugak... pun add toner jugakk.. hiiiiiiiii....!!! ni yg geram ni... xkan x cek dulu sebelum buka library...pepagi hari dah rosak, menyusahkan org je!! aku maleh la nk gi report kat kaunter, coz aku dah hafal dah jawapan diorg... bukan diorg nk dtg baiki pun.. mesti jawab "x leh wat apa la dik, kena tunggu org koperasi dtg baiki la.."... sesenang cenggitu je..!! pinjam x leh, fotostat rosak, habis tu xkan nk tengok jee cik kak oi?? kalo setakat dua muka kes tu, sanggup lagi la aku nak menyalin, tp kalo dah berbelas2 muka, akak nk tolong salinkan ke???? elok jugak kalo dah xde keje sgt!

aaaa...tension!! tension!! camane student kurang naik library, kalo dah mcm ni rupa perkhidmatannya... dah la buku xde, rak kosong je byk... nak leh ke naik library ni, bukannya senang...tp dapat apa? lelah je...

so, dgn muka tension x terhingga nye, aku blah... baik gi library u len, penat pun berbaloi... ish... xpaham aku...

hmm....tu cite tension aku rini..=(

i shall now move on to my funny story..hehe

camni, td ada clas Muhadathah Hurrah (Public Speaking), first class la ni... for this half of the sem, public speaking arabic dulu...so, our lect is: Dr. Rashid Kirembwe, from Africa... tp dah berada di Malaysia for almost 14 years... apart from that, his wife is Malaysian,org Pahang..

hmm...as usual la, kelas pertama, ta'aruf dulu la... as i sat in the front row, n kiri sekali, so, the taaruf session started with me... "ismi Hamizah binti Muhammad, wa ana min Terengganu".. n then, Dr. Rashid comments me that, my name is Malaysian name, as there is no such word in Arabic...anyway, it is such a nice name..."=)... hmm....memang pun,nama aku ni xde kalo dicari dlm kamus Arab... tp dalam buku senarai nama2 Islam, ada... tp seingat aku, masa aku tahun dua dulu, Dr. Zainal, pnsyarah Bahasa Arab aku ckp, ada makna in Arabic.. maksud dia "yg mempersona"....hehehe.... persona kah aku?? kuakuakua...perasan seh..

ok, next to me, my rumet, salwa... she introduce herself.. haaa...yg kelakarnya ni, when Nani's turn come... mula2 nani dah cakap "ismi Wan Nurul Hanani Wan Aziz, wa ana min Pasir Mas, Kelantan"... hmmm...Dr. Rashid mightnot listen well, then he asked Nani to repeat her name once again, tp xtau la nape, Nani silap dengar agaknya, so she repeats the place where she comes from which is Pasir Mas... at first, Dr. Rsahid cakap "Mas ya"... Nani jwb, "No, Pasir Mas"... Dr. Rashid replied "oo...Pasir Mas.. is it Pasir campur Mas?? ada itu sama nama dengan Hartamas"... hahahaha....kami gelak la..... Dr. Rashid terpinga2, nape la kitorg gelak... tp dia x tny plak.. then bila nak move on to the next person, Dr. Rashid cakap "ahlan wasahlan pasir mas"..... apa lagiii......kitorg gelak macam nk bergegar kelas....hahaha... SAH!! Memang sah dr. Rashid ingat nama Nani "Pasir Mas".... hehehe...

bila Nani betulkan salah faham tu, baru la Dr. Rashid tu faham nape kitorg gelak dari tadi...

hahaha..

so, da moral value is: listen carefully, understand the question well before aswer to it..

hehe... P/S: nani, malu seh... nasib baik bebudak kelas kite jek...huhu....

aku x ilang lagi nak gelak ni...pasir mas!!

1 comments:

@p!$ said...

well..
xbaik buruk2kan name orang..
per2 pom..
klaka la...
sek baik bukan xcakap i-setan kat KLCC tu..
hahaha...
(^_^)